Velkommen > Hjælpesider > Mailopsætning
Safi.dk startsiden

Mailopsætning

Nedenstående oplysninger er generelle informationer til opsætning af en email-postkasse samt en email-sende funktion (POP3/SMTP):

  • POP3 (indgående post)
    mail.domæne.dk
    (dvs. f.eks. "mail.safi.dk" hvis du har domænet "safi.dk")
  • SMTP (udgående post)
    Brug din udbyders SMTP-server (-det er her du betaler for dén service)
    Eksempler på diverse udbyderes SMTP server adresser:
    TDC Privat: asmtp.mail.dk 
    (Læs om TDC's stramning/ændring) (og deres anvisning på en løsning)
    TDC Erhverv: pasmtp.mail.dk
    YouSee (TDC): asmtp.yousee.dk
    CyberCity (nu Telenor): mail.telenor.dk (tidl. vip.cybercity.dk)
    Sonofon: mail.telenor.dk (tidl. mail.sonofon.dk)
    Tiscali: mail.telenor.dk (tidl. mail.tiscali.dk)
    Telenor: smtp.telenor.dk (eller safemail.telenor.dk)
    Get2Net: Prøv med mail.telenor.dk (eller smtp.tele2.dk)
    Telia mobil: smtp.gprs-connect.dk
    Stofanet: mail1.stofanet.dk
    DanBBB: sendmail.danbbs.dk
    Fullrate: smtp.fullrate.dk
    Dansk Bredbånd: smtp.dbmail.dk
    DjursNet: mail.nrdn.dk (eller smtp.djurs.net)
    SkyLine: smtp.dansketelecom.dk
     
  • Hvis din udbyder ikke er på listen, så tjek det evt. på udbyderens hjemmeside, eller ring til deres support og spørg.

Har du kun 1 postkasse på dit domæne hos safi.dk, skal brugernavn og password typisk være:
Brugernavn: postmaster@domæne.dk
Password: (efter hvad du har bestilt det skal være)

Har du ekstra postkasser på domænet skal nu blot erstatte postmaster (før @'et) med postkassenavnet.
Og selvfølgelig benytte det aftalte password til denne ekstra postkasse.

Hvis du ikke længere kan sende mails...

Hvis din internet-udbyder pludseligt vælger at begrænse muligheden for at kunne sende mails via deres udgående mailserver, så man kun kan sende mails fra deres egne mail-domæner via deres servere, så må du benytte "din egen server"...

(F.eks. har TDC i efteråret 2011 tilsyneladende valgt helt at lukke deres smtp.tele.dk, og (typisk for dem) undlade at orientere deres kunder om det... (OG oven i købet tillader de sig at give 'skylden' til alle andre når man som kunde ringer til dem for at forstå hvorfor man pludseligt ikke længere kan sende mail!!)

Hvis du f.eks. har domænet madsmail.dk, og benytter mailadressen post@madsmail.dk så vil det blive et problem når din udbyder 'strammer' reglerne for brugen af  "udgående mailserver".

Afhængig af din aftale med Safi.dk/Mads er der mulighed for at bruge "egen udgående mailserver".
Ligger dit domæne på UnoEuro er det asmtp.unoeuro.com (port 587) der skal bruges.
Ligger domænet hos Curanet er det asmtp.curanet.dk (port 587) der bruges.
Og ligger det på den gamle NS1, så er det mail.madsmail.dk (elller dit eget dom.) der bruges...

Vær opmærksom på hvilken "port" der benyttes, da TDC tilsyneladende også har lukket for standard porten (25) Benyt istedet port 8080 eller helst 587.

Hvis intet af ovenstående virker, så prøv dette "hack", som benytter sig af mailserveren på et af Mads's ekstra domæner: Swahili.dk...

Undermenu